کد خبر : 3811
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

در گفت و گو با رواج۲۴ مطرح شد؛

صهیونیست‌ها از دیرباز دشمن ایران هستند / رویای ترسیم قلمرو یهود از نیل تا فرات

صهیونیست‌ها از دیرباز دشمن ایران هستند / رویای ترسیم قلمرو یهود از نیل تا فرات
یک کارشناس مسائل بین الملل درباره تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی گفت: واقعیت امر این است که خود ما ایرانی‌ها هم برای دشمنی با صهیونیسم، تاریخچه‌ای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ ساله داریم؛

پس از عملیات «وعده صادق۲»، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به موشک‌باران ایران واکنش نشان خواهد داد، مقامات ایرانی هم در پاسخ اظهارات این رژیم اذعان کردند که درصورت واکنش رژیم اسرائیل واکنش ایران سخت‌تر خواهد بود.

رسانه‌های فارسی‌زبان نیز در راستای اهداف رژیم صهیونیستی با نشر گسترده اخبار جعلی تلاش کردند که چنین القا کنند که رژیم اسرائیل مشکلی با مردم ایران ندارد و جدال این رژیم صرفا با حکومت جمهوری اسلامی ایران است. این‌ درحالی است که حملات چندماهه اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی لبنان و نسل‌کشی در فلسطین بر تمام ادعاهای این رسانه‌ها مهر باطل می‌زند.

*دشمنی دیرینه ایرانی‌ها با صهیونیست

دکتر یاسر ارشادمنش، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل پایگاه خبری – تحلیلی رواج۲۴ گفت: جریان‌های رسانه‌ای حامی صهیونیست، بهتر از من و شما پیشینه روابط و دشمنی مردم ایران با خودشان را می‌دانند. واقعیت امر این است که خود ما ایرانی‌ها هم برای دشمنی با صهیونیسم، تاریخچه‌ای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ ساله داریم!

وی با بیان اینکه سابقه دشمنی جریان صهیونیست با کشوری به نام ایران ۷۷ ساله است، ادامه داد: یک نگاه مختصر به ۷۷ سال گذشته نشان می‌دهد که پیش از شکل‌گیری جمهوری اسلامی در ایران و با اتفاق نامبارک پیدایش رژیم صهیونیستی، ایرانی‌ها با رژیم صهیونیستی مخالف بودند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: امام خمینی(ره) هم در سخنرانی ۱۳خرداد سال 1342، بعد از تاختن به شاه گفته بود: «اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت دانشمند باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت قرآن باشد؛ اسرائیل نمی‌خواهد در این مملکت علمای دین باشند.»

ارشادمنش بیان کرد: شهید مطهری نیز حدود ۱۰ سال پیش از شکل‌گیری جمهوری اسلامی گفته بود: هدف مگر تنها همین است که یک دولت کوچکی در آن‌جا تشکیل بشود؟ خیلی اشتباه می‌کنیم! او می‌داند یک اسرائیل بزرگ لازم است که شاید دامنه‌اش تا ایران خودمان کشیده شود.

*رویای ترسیم قلمرو یهود از نیل تا فرات

ارشاد منش با اشاره به اینکه تفکر صهیونیست این است که کشورهای پیرامون همیشه باید ضعیف باشند، در غیر این صورت ما در موضع ضعف قرار می‌گیریم، افزود: مرحوم صلاح زواوی که از سال 1359 تا سال 1401 سفیر فلسطین در ایران بود، می‌گفت که طبق نقشه‌های موجود این رژیم، شعار اصلی رژیم‌صهیونیستی سرزمینی از نیل تا فرات است و این نقشه شامل مناطقی از سوریه، ترکیه و مصر، عراق، اردن و قسمتی از عربستان است و رژیم صهیونیستی به این مختصات بسنده نخواهد کرد و این نقشه مرموز حتی بر روی بازوی سربازان ارتش صهیونیستی هک شده است.

*رژیم صهیونیستی در رویای تبدیل به قدرت اول منطقه

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به سخنان صلاح زواوی، سفیر فقید فلسطین در تهران افزود: اگر این آرزو و چشم‌انداز برای صهیونیست‌ها محقق شود و در همسایگی ایران قرار بگیرند، هرگز کشوری بزرگ و قدرتمند به نام ایران را تحمل نخواهد کرد و به‌خاطر به خاطر خوی سلطه‌جویی و تکبری دارند، دسیسه خواهند کرد تا با تجزیه و بی ثبات کردن ایران به سیادت و آقایی منطقه برسد و رژیم اول منطقه خاورمیانه شود.

ارشادمنش اذعان کرد: روحیه‌نژاد پرستی وتبعیض نژادی صهیونیست و ظلمی که انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در سال 1948 در خاورمیانه کرده‌اند، موجب ایجاد این پازل ناهمگون و گرفتاری‌های زیاد در این منطقه و از بین رفتن توازن قوا شده‌ است.

*منشا فکری صهیونیست رئالیستی است

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: با این مقدمه از تاریخ و قرآن کریم در دنیای کنونی یکی از نظریه‌های مهم روابط بین‌الملل واگرایی و رئالیسم است، تفکر رئالیسم می‌گوید انسان، گرگ انسان است و اساس رقابت دولت‌ها بر سر منافع ملی خودشان است و کشورها باید بر سر منافع خود با کشورهای دیگر بجنگند.

ارشاد منش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یکی از رئالیست‌ترین رژیم‌های دنیا است، اذعان کرد: صهیونیست اعتقاد دارد که نظام بین‌الملل یک نظام آنارشیست است و هیچ  قدرت و مدیر و ناظمی وجود ندارد که دعوا و مناقشه کشورها را سامان دهد و داوری کند، پس تا جایی که می‌شود باید با زور و تجاوز با حیله‌گری باید حق خودمان را بگیریم.

 

/// انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.