کد خبر : 3731
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

رکورددار خرید شیر خشک ایران به کمک اهالی لبنان شتافت

رکورددار خرید شیر خشک ایران به کمک اهالی لبنان شتافت
سیدجواد دربندی خیر هیأتی کشور، با کمک دیگر خیران، ۶ هزار شیر خشک تهیه و به لبنان ارسال کرد. البته همزمان ۶ هزار شیر خشک هم برای کودکان مناطق محروم کشور تهیه و توزیع کرد؛

به گزارش رواج 24 به نقل از خبرگزاری فارس، به او رسانه‌ها لقب داده‌اند، رکورددار «شیرخشک ایران». خودش می‌گوید: «بیش از ۱۰۰ هزار شیرخشک برای کودکان مناطق محروم کشور تاکنون تهیه کردم و این شد که این لقب را به من دادند.» از سیدجواد دربندی می‌گویم که با همین روحیه هیأتی و امام حسینی، سال‌هاست، خادم زائران اربعین هم هست.از تهیه ارزاق گرفته تا لباس و کفش برای کودکان محروم و تأمین هزینه درمان کودکان بیمار از جمله اقدامات خیرخواهانه‌ای است که این فعال هیأتی است. در داخل کشور و درجای جای میهن، بیش از ۵۰۰ خانواده تحت پوشش او هستند و سالانه به آنها شیرخشک داده می‌شود.او که یک مجلس روضه خانگی در هشتم هرماه قمری هم دارد، بیش از ۳۵۰۰ کودک را طی ۵ سال درمان کرده است. این بچه‌ها به همراه خانواده‌ها به تهران منتقل می‌شوند و اسکان خانواده‌ها و درمان کودکان برعهده اوست.سیدجواد دربندی از کودکی آرزوی خیر بودن را در سر پرورانده و با همت و اراده در این راه قدم برداشته تا به آن برسد. او می‌گوید: «پدر مرحومم در میدان میوه و تره‌بار حجره‌دار بود. او در زمان خودش در امور خیریه دست داشت. خاطرم هست بیشتر اوقات از میدان، میوه می‌آورد و در زیرزمین خانه می‌گذاشت و بدون چشم‌داشت به همسایه‌هایی که میوه احتیاج داشتند می‌داد. همین کارها برای من کافی بود تا بزرگ‌ترین آرزویم در کودکی این باشد که در کار خیر قدم بردارم. آرزوی دیگرم این بود که هیأت و موکب داشته باشم که خوشبختانه این موضوع هم محقق شد.»

شیرخشک‌های ارسالی هیأت‌های ایران برای لبنانبا حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه و لبنان، بسیاری از خانواده‌ها آواره شدند و مجبور شدند تا خانه خود را ترک کنند و در کمپ‌های موقت ساکن شوند. نوزادان شیرخوار بسیاری هم این روزها در کمپ‌ها دچار سوءتغذیه هستند و نیاز مبرم به شیرخشک دارند.هیأت‌الزهرا تهران با محوریت محسن عربخالقی پویشی راه‌اندازی کرد که در مجموع ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول جمع‌آوری شد تا در مرحله اول ۳ هزار شیرخشک تهیه و توزیع شود. روند تهیه شیرخشک با کمک‌های اهدایی مردم توسط این هیأت ادامه دارد.سیدجواد دربندی هم که در این عرصه فعالیت بسیاری داشته است، بعد از اطلاع از این کمبود در لبنان، آستین بالا زد و با کمک خیرین، ۶ هزار شیرخشک تهیه و به لبنان ارسال کرد. آنها همچنین همزمان ۶ هزار شیرخشک هم تهیه کردند تا به کودکان مناطق محروم کشور کمک‌رسانی کنند.کمک‌های او و خیریه‌اش به مردم لبنان و خانواده‌های محروم داخل کشور، در قالب توزیع شیرخشک ادامه دارد و مردم و خیرین با کددستوری #۵۲۳*۷۸۰* می‌توانند کمک‌های خود را واریز کنند. دربندی می‌گوید: «هزینه خرید هر شیرخشک ۱۳۰ هزار تومان است که هر رده سنی می‌تواند از آن استفاده کند.»این روزها کمک‌های غذایی و اقلام مردم ایران در قالب‌های مختلف با محوریت هلال‌احمر درحال اعزام به لبنان است تا بتوانند باری از مشکلات مردم آواره این منطقه بردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.