کد خبر : 3620
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵

رواج۲۴ بررسی می‌کند؛

هسته‌ای، شایعه جدید صهیونیست‌ها / اسرائیل به دنبال هدف مشروع نشان دادن ایران است

هسته‌ای، شایعه جدید صهیونیست‌ها / اسرائیل به دنبال هدف مشروع نشان دادن ایران است
یکی از شایعاتی که این روزها رژیم علیه ایران استفاده می‌کند، تغییر در دکترین هسته‌ای است؛ موضوعی که اسرائیلی تلاش می‌کنند به عنوان بهانه حمله از آن استفاده کنند؛

به گزارش رواج ۲۴، گروه بین‌الملل: مدتی پس از عملیات وعده صادق۲، غربی‌ها که از اصلی‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی هستند، با ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم، نسبت خود را با واکنش این رژیم در برابر حملات موشکی ایران در راستای دفاع از حق مشروع ذاتی و قانونی خود نشان دادند و اینطور به نظر رسید که ظاهراً غربی‌ها در حال خالی کردن میدان هستند. البته این در حالی بود که همین کشورها بعداً مواضع خود را راجع به تحریم تسلیحاتی رژیم اصلاح کردند.

پس از این، رژیم صهیونستی که در ظاهراً حمایت هم‌پیماناش را در حال از دست رفتن  دید، استراتژی جدیدی را رونمایی کرد. تیم‌های عملیات روانی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی حامی آن‌ها با استفاده از ابزار رسانه‌های رسمی و فضای مجازی، با راه‌اندازی موج گسترده‌ای از شایعات نادرست تلاش کردند تا ایران را به عنوان هدف مشروع برای حمله، به دنیا معرفی کند.

* هسته‌ای، بهانه جدید صهیونیست‌ها

هفته گذشته بود که زمین لرزه سمنان را لرزاند؛ پس از این زلزله، رسانه‌های فارسی‌زبان با تعابیر مختلف، این زمین‌لرزه را ناشی از آزمایشات موشکی و هسته‌ای ایران عنوان کردند؛ این در شرایطی بود که منابع رسمی در داخل کشور این موضوع را تکذیب شد. کمی بعد نیز اولیانوف نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که کنوانسیون منع جامع آزمایش‌های اتمی، با تجزیه و تحلیل سیگنال‌های ۲۵ ایستگاه خود به این نتیجه رسیده که شکل موج‌های ثبت شده با زمین لرزه‌های قبلی در ایران سازگار است و بنابراین آزمایش هسته‌ای در ایران صحت ندارد.

در همین زمینه، بیستم مهرماه هریس، معاون بایدن و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در در تماسی تلفنی با حامیان آمریکایی-یهودیی خود گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهم داد.» هریس در ادامه هم مدعی شد: «دیپلماسی، مسیر ارجح است اما تمامی گزینه‌های بر روی میز است.»

این در حالیست که 15 مهرماه نیز، هریس در رویکردی متناقض با مواضع قبلی خود درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان بر حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود پافشاری کرد و صراحتاً از کمک‌های آمریکا به اسرائیل حمایت کرد.

علاوه بر این، صدراعظم آلمان به عنوان یکی دیگر از متحدان رژیم بعد از عملیات وعده صادق2، صراحتاً مدعی شد که ایران خطر به آتش کشیدن کل منطقه را به همراه دارد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بیش از یکسال از عملیات هفتم اکتبر و جنایات رژیم در غزه و به تازگی نیز در لبنان می‌گذرد اما جوامع بین المللی نسبت به این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند.

فرانسه نیز یکی دیگر از کشورهایی بود که در این بین علی رغم مواضع به ظاهر در تقابل با رژیم، مجدداً از آن حمایت کرد. کاخ الیزه بامداد چهارشنبه یازدهم مهرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حملات ایران به رژیم صهیونیستی را «به شدیدترین لحن» محکوم می‌کند. در این بیانیه ادعا شد که پاریس توانایی‌های نظامی خود در خاورمیانه را برای مقابله با تهدید ایران بسیج کرده است.

به گزارش رواج24، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی که به دنبال پاسخ به عملیات وعده صادق 2 است، تلاش می‌کند تا تصویری مخدوش از ایران و فعالیت‌های آن به سطح افکار عمومی در دنیا و کشورهای اروپایی ارائه کند. هدف رژیم از این کار هدف مشروع قرار دادن ایران در افکار عمومی دنیاست چراکه رژیم می‌داند هرگونه پاسخ به ایران ضربه شدیدتری را به دنبال خواهد داشت بنابراین دنبال این است تا میدان رسانه و جنگ عملیات روانی را برای خود کند

/// انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.