کد خبر : 3597
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

تلاش‌های رسانه‌ای برای سفیدشویی آمریکا / گزاره‌ اختلاف بایدن و نتانیاهو از کجا آمد؟

تلاش‌های رسانه‌ای برای سفیدشویی آمریکا / گزاره‌ اختلاف بایدن و نتانیاهو از کجا آمد؟
یکی از اخباری که این روزها در فضای رسانه‌ای دیده می‌شود، شایعه اختلاف میان سران آمریکا و رژیم صهیونیستی است که اولین بار روزنامه واشنگتن پست، به آن پرداخت؛

رواج۲۴، گروه بین الملل: روزهای بعد از عملیات وعده صادق۲ برای رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلفی در حال گذر است. اتفاقات جدید و نو پدیدی در این روزها برای رژیم افتاده که شاید پیش از این تصوری از این رخدادها نداشت. یک بخشی از این اتفاقات حملات متعدد جبهه مقاومت با پیشانی حزب الله است که رژیم تصور می‌کرد بعد از به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دیگر آن را زمین کرده است.

بخش دیگر نیز به فعالیت گروه‌های مختلف مقاومت از جمله کتائب حزب‌الله در عراق بر می‌گردد؛ تقریباً روزی نیست که منافع رژیم در اراضی اشغالی هدف راکت‌ها و موشک‌های گروه‌های مقاومت قرار نگیرد. حالا در این بین رسانه‌های غربی خبر از شکل گیری اختلاف و تنش میان بنیامین نتانیاهو و بایدن می‌دهند. خبری که برخی آن را در راستای چگونگی پاسخ اسرائیل به انتقام موشکی ایران در عملیات وعده صادق۲ می‌دانند.

برخی هم بر این باورند که این اختلاف نظر پیش آمده میان بایدن و نتانیاهو روی اصل پاسخ اسرائیل به ایران اثرگذار خواهد بود. حالا سوال اینجاست که آیا اساساً اختلاف نظری میان نخست وزیر رژیم و رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد؟ در صورت پاسخ مثبت، این اختلاف نظر در چه حد و اندازه‌ای بوده و در چه سطحی تعریف می‌شود.

در همین زمینه، مصاحبه کوتاه خبرنگار گروه بین‌الملل پایگاه خبری – تحلیلی رواج۲۴ با دکتر شعیب بهمن، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اوراسیا در ادامه خواهد آمد:

هفته گذشته، واشنگتن پست مطلبی رو منتشر کرد و مدعی شده که لغو سفر گالانت به آمریکا نشان‌دهنده تنش میان واشنگتن و تل‌آویو است. شما روابط آمریکا  و رژیم صهیونیستی را در حال حاضر چگونه تحلیل می‌کنید؟

در اینکه ایالات متحده آمریکا بزرگترین حامی  رژیم صهیونیستی است شکی نیست، و در طول یک سال گذشته هم آمریکایی‌ها بیشترین حمایت‌ها را از رژیم برای  ارتکاب جنایت‌های خود انجام دادند و این حمایت‌ها هم شامل حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و سیاسی در سطوح مختلف بوده است. به نحوی که  رژیم بدون آمریکا اساساً امکان تاب‌آوری و دوام آوردن در مقابل جریان مقاومت را  نداشت و اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم خیلی زود دچار مشکلات اساسی میشد و ناگریز بود به جنگ خاتمه ببخشد.

با این وجود به نظر شما آیا اختلاف  نظری بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد و اگر این اختلاف نظر هست در چه سطحی تعریف می‌شود؟

به نظر من نمی‌توان اختلاف نظر بین آمریکایی‌ها  و صهیونیست‌ها را کتمان کرد، این اختلاف نظر در مورد حمایت از اسرائیل نیست بلکه اختلاف نظری است که بین دولت دموکرات آمریکا و شخص نتانیاهو وجود دارد و مسبوق به سابقه هم هست؛ این اختلاف نظر بین اوباما و نتانیاهو هم نیز وجود داشت. در حال حاضر هم موضوع همین است، روابط شخصی خوبی بین بایدن و نتانیاهو وجود ندارد ولی این اختلافات، استراتژیک و مهم نیست و همچنان آمریکا حامی سرسخت رژیم است. هرچند نتانیاهو امید دارد با روی کار آمدن ترامپ و تغییر دولت، همین اختلافات  سطحی هم از بین برود. ولی به هر حال دولت آینده آمریکا چه دموکرات باشد چه جمهوری‌خواه  همچنان حامی رژیم اسرائیل باقی خواهد ماند. کما اینکه بایدن به صراحت گفته میزان کمک هایی که دولت او به صهیونیست‌ها کرده در هیچ دولتی وجود نداشته بنابراین حتی بایدن با وجود اختلاف نظرها بیشترین کمک را به رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش رواج۲۴، بعد از این اتفاقات بود که مجدد روزنامه واشنگتن پست، در مطلبی با عنوان «جار و جنجال‌های نتانیاهو را باور نکنید! آمریکا تا حد زیادی با او موافق است» اینطور مدعی شد که جنایات اسرائیل در غزه و لبنان مستقیماً با تایید از طرف آمریکا انجام می‌شود و ماجرای اختلافات بین نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا صرفاً در رسانه‌هاست.

همین مطلب نشان می‌دهد که رسانه‌های دو محور عبری و غربی در این روزها تلاش می‌کنند تا با شکل دهی شایعات، ابهامات و اخبارجعلی در رسانه‌ها افکار عمومی مردم دنیا و مخاطبان رسانه‌ها را از اصل جنایات رژیم منحرف سازند. علاوه بر این آمریکا که خود در منطقه منافع زیادی دارد و از طرف دیگر هم انتخابات‌اش نزدیک است، در میانه این مسیر همچنان با تولید شایعه و اخبار جعلی دنبال سفید شویی خود است. ماجرایی که دیگر افکار عمومی در دنیا از آن نمی‌پذیرند.

 

/// انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.