کد خبر : 3503
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

شایعه حمایت غربی‌ها از اسرائیل تا چه اندازه درست است؟/ غرب در دو راهی انتظار

شایعه حمایت غربی‌ها از اسرائیل تا چه اندازه درست است؟/ غرب در دو راهی انتظار
بررسی‌ها نشان می‌دهد که استراتژی هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی در قبال حمله متقابل به ایران تغییر کرده است؛

به گزارش رواج۲۴؛ پس از عملیات وعده صادق2، شکوه رژیم صهیونیستی که به داشتن پدافند هوایی قدرمتند و غیرقابل نفوذ شناخته می‌شد به یکباره فرو ریخت و مقرهای نظامی و پایگاه‌های موساد در مقابل موشک باران ایران مجال ایستادگی پیدا نکردند.

مقامات رژیم صهیونیستی که پس از این عملیات ابهت خود را در خاورمیانه و دنیا از دست داده بودند، چنین گفتند که علیه ایران واکنش نشان خواهند داد. مقامات ایرانی نیز صریحاً در این مورد اعلام کردند که در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران محکم‌تر خواهد بود.

ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی پس از این واکنش ایران، دست‌به‌دامان هم‌پیمانان غربی خود شد تا یاری‌گر این رژیم در میدان نبرد با ایران باشند، اما دست از قضا آلمان، بریتانیا و فرانسه با تغییر استراتژی در قبال اسرائیل، ارسال سلاح به این رژیم را محدود یا ممنوع اعلام کردند.

بعد از این، عرصه که برای تنیاهو تنگ‌تر می‌شد، طی یک تماس تلفنی به مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که ممنوعیت ارسال سلاح به اسرائیل « تنها به موضع ایران کمک خواهد کرد».

آمریکا بزرگترین، هم‌پیمان خود را در میدان تنها می‌گذارد؟

از آمریکا هم که به عنوان بزرگ‌ترین پشتیبان رژیم صهیونیستی یاد می‌شود، واکنش‌های متفاوتی در قبال خواست واکنش رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران بیرون آمده است؛ برای مثال اخیراً واشنگتن به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است که در ازای عدم حمله به اهداف خاص در ایران حمایت دیپلماتیک و کمک‌های نظامی را به این رژیم بیشتر کند. واشنگتن پست به نقل از بایدن مدعی شده که اسرائیل به دنبال واکنشی معتدل در قبال ایران خواهد بود تا منجر به انتقام جویی ایران نشود.

 

آیا منافع آمریکا در خاورمیانه در خطر است؟

به نظر می‌رسد، علت اینکه آمریکا طالب گسترش جنگ در خاورمیانه نیست، جلوگیری از به‌خطر افتادن منافع خود در خاورمیانه است؛ برای تایید این ادعا می‌توان به هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه توسط موشک‌های مقاومت عراق طی چند روز اخیر پس از حمله موشکی ایران اشاره کرد.

بس از این اظهارات و وقایع نیز وزیر دفاع آمریکا از گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دعوت کرده تا 9 اکتبر(18مهر) به واشنگتن سفر کند. این سفر آن هم پس از پیشنهاد عدم حمله به ایران توسط اسرائیل، حکم تایید به تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد عقب‌نشینی آمریکا از مواضع اسرائیل تلقی می‌شود؛ از نظر کارشناسان آمریکایی این سفر «به معنای تعویق پاسخ تلاویو به تهران است».

جنگ با ایران اسرائیل را نابود خواهد کرد

 اسحاق بریک، سرتیپ بازنشسته رژیم صهیونیستی درباره جنگ رژیم صهیونیستی با ایران معتقد است که جنگ با ایران به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد و اسرائیل توان مقابل در برابر ایران و نیابتی‌هایش از چند جبهه را ندارد.

این سرتیپ بازنشسته رژیم صهیونیستی می‌گوید، ایالات متحده از دخالت در جنگی که می‌تواند به جنگ جهانی تبدیل شود، پرهیز خواهد کرد؛ وی همچنین تلاش برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به توان هسته‌ای بیهوده میداند و می‌گوید، این توسعه‌ای است که نمی‌توان آن را متوقف کرد.

بنابراین در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی که خود را در این میدان تنها می‌بیند و به ضعف خود را در مقابل ایران و نیروهای مقاومت آگاه است، ناامیدانه به‌دنبال جلب نظر هم‌پیمانان غربی خود که به نظر می‌رسد او را در این شرایط تنها گذاشته‌اند، است. این هم در شرایطی است که شایعه حمایت آمریکا و غربی‌ها از رژیم به ویژه بعد از عملیات وعده صادق۲ در رسانه‌های غربی و فضای مجازی به صورت گسترده دست به دست شد.

/// انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.