کد خبر : 3194
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

عراقچی پس از بیروت وارد دمشق شد

عراقچی پس از بیروت وارد دمشق شد
وزیر امور خارجه پس از سفر به بیروت و دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان در مقصد دوم سفر وارد دمشق شد

به گزارش رواج24 به نقل ازخبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در دومین مقصد سفر رسمی‌اش به منطقه و در رأس هیأت سیاسی و پارلمانی بعد از سفر به بیروت و رایزنی با مقامات لبنان صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه وارد دمشق پایتخت جمهوری عربی سوریه شد. اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه و هیأت همراه برای انجام دیدار رسمی از سوریه وارد دمشق شد. وی قرار است با مقام‌های عالی‌رتبه سوریه دیدار و با آنها در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روز جمعه ۱۳ مهرماه در سفر لبنان به منظور ابراز همدردی و همبستگی با ملت، دولت و مقاومت لبنان، با نجیب میقاتی نخست‌وزبر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی مهم‌ترین هدف این سفر را اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی لبنان، مردم لبنان و شیعیان لبنان و حزب‌الله لبنان بوده و هست و لازم بود این را در محل با دوستان حضورا اعلام کنیم. مطمئن باشند ایران محکم پای دوستان در لبنان هست و ان‌شاءالله خواهد بود.وزیر امور خارجه عصر جمعه هم در دیدار با جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و پارلمانی لبنان گفت: اگرچه همه ما داغدار ضایعه بزرگ از دست دادن سید مقاومت و مجاهدان شجاعمان هستیم، اما نسبت به حقانیت راهمان و پیروزی نهایی بیش از هر زمانی ایمان داریم.وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت که عملیات وعده صادق ۲ دفاع مشروع بود و اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ایران از آن سخت‌تر خواهد بود و حتماً پاسخ می‌دهیم و پاسخ ما متناسب و کاملاً حساب شده خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی را در این سفر، محمدرضا رئوف شیبانی نماینده ویژه وزیر امور خارجه در منطقه غرب آسیا، اسماعیل بقایی سخنگو و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا همراهی می‌کنند. سیدمحسن نبویان و عباس گلرو نمایندگان مجلس نیز در این سفر حضور دارند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.