چرا صدقههای ما باعث شفای بیمار نمیشود؟

به گزارش رواج ۲۴ به نقل از –خبرنگار مهر، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اولین ادب این ماه مبارک، گره زدن ماه رمضان به امام زمان است. شما هر ذکری بگویید برای خودتان است. اما میتوان ذکری گفت که برای امام باشد ولی نتیجهاش به شما بازگردد و آن دعا برای فرج است. خود را ملتزم کنید که بعد از هر نماز ۱۰۰ مرتبه ذکر “اللهم عجل لولیک الفرج” بگویید.
ویافزود: امام باقر فرمودند: تمامیت حج به ملاقات با امام است. این مساله فقط در باب حج نیست؛ بلکه تمام عبادات باید به امامت پیوند بخورند. سعی کنید ادعیه مرتبط با امام زمان را بخوانید تا روزه شما تمامیت پیدا کند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها اهل ایمان به صراط مستقیم راه پیدا میکنند گفت: ما هر روز در نمازهای یومیه ۱۰ مرتبه از خداوند میخواهیم: ما را به صراط مستقیم هدایت فرما. در قرآن ۳ مصداق از صراط مستقیم مطرح شده که شامل پرستش خداوند، مخلَص بودن و دین ثابت است.
علوی تهرانی ادامه داد: در قرآن آمده شیطان به خداوند گفت من همه را گمراه میکنم مگر بندگان مخلَص تو را. خدا هم فرمود: همین مخلَص بودن صراط مستقیمیست که بر عهده من است. قرآن طریق مخلَص شدن را اینگونه بیان میکند ما آنها را با خلوص ویژهای خالص کردیم و آن یادآوری سرای آخرت بود. پس اگر کسی معاد باور شد، میتواند جز بندگان مخلَص خدا قرار بگیرد.
وی افزود: در ثابت قدم بودن در دین انسان باید یقیناً بداند که پروردگار او را به راه راست هدایت کرد به دینی استوار. این سه مصداق با هم قابل جمع هستند و تنافی ندارند. شرط تدیّن معادباوری است که انسان را به پرستش خدا میکشاند؛ پرستشکننده خدا هم به دین ثابت میرسد.
این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: پیامبر مردم را دعوت به صراط مستقیم میکند و خداوند هم در این مسیر به اهل ایمان یاری میرساند. پس تنها اهل ایمان هستند که میتوانند به صراط مستقیم راه پیدا کنند. لذا هر جای قرآن که به صراط مستقیم دعوت شده، مربوط به اهل ایمان است، یعنی ۸۹ آیهای که با یا ایها الذین آمنوا آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه خطابهای خداوند به اهل ایمان برای به ثمر رساندن ایمان آنها است اظهار داشت: وقتی خداوند میفرماید: یا ایها الذین آمنوا، یعنی اگر مؤمن هستید باید مواردی را رعایت کنید تا ایمان شما به ثمر برسد. ایمان آوردن شرط اساسی بندگیست اما تمام بندگی نیست. چون رشد ایمانی وابسته به انجام مأموریتهاییست که در این ۸۹ آیه بیان شده است.
علوی تهرانی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که موجب میشود شفاعت حاصل بشود انفاق است. چرا انفاقی که میکنیم ثواب دارد اما اثر ندارد؟ در روایات آمده پرداخت صدقه باعث شفاء مریض میشود. اما چرا صدقات ما باعث شفاء بیمار نمیشود؟ به این دلیل که ما صدقه را از اموال خودمان نمیدهیم.شما اگر درآمدی دارید باید بدانید که تمام این درآمد برای شما نیست. و آنها که در اموالشان حقی معلوم برای سائل و محروم است. اداء حق محرومان واجب است. انفاق، مازاد بر حق است. هرگاه حق آنان را از اموال خود خارج کردیم باقیمانده برای ماست. اگر با این پول صدقه بدهیم، چون در زمرۀ متقین قرار گرفتهایم بیمار شفاء پیدا میکند. قرآن کریم میفرماید صدقات خود را با منت و آزار باطل نکنید. مخاطب این آیات فقط اهل ایمان هستند. خداوند از اهل ایمان یک توقع دیگری دارد.
برچسب ها :بندگان مخلَص ، شفای بیمار ، صدقه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰