چمران:
شفافیت در تحقق طرحهای شهری صورت گیرد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رواج ۲۴ به نقل از ایرنا ، مهدی چمران روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر گونه تبلیغ باید مبتنی بر واقعیت باشد تا بتواند اثر مثبت بگذارد. تبلیغات غیرواقعی یا فراتر از آنچه اتفاق افتاده، نادرست است و از سوی دیگر اگر کمتر از واقعیت اطلاعرسانی شود، مردم از اقدامات انجامشده مطلع نمیشوند.
وی افزود: بسیاری از اقداماتی که در شهر انجام شده اما به دلیل وسعت و جمعیت تهران، ممکن است کمتر دیده شود؛ بنابراین آنچه انجام میشود باید در قالب اطلاع رسانی دقیق به مردم منتقل گردد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نباید وارد تبلیغات صرف شود، افزود: باید مشخص شود هر طرح چند درصد پیشرفت داشته و چه میزان از آن عملیاتی شده است؛ چراکه تاکنون کارکرد گستردهای از برخی طرحها بطور ملموس مشاهده نشده و لازم است این موارد شفاف بیان شود.
چمران در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات استاندار تهران پیرامون تراکمفروشی و افزایش سالانه جمعیتی معادل یک استان در تهران اظهار کرد: بارها درباره جمعیت تهران توضیح دادهام؛ رشد جمعیت تهران از متوسط رشد جمعیت کل کشور کمتر است. اگر متوسط رشد کشور حدود یک و ۶ دهم درصد باشد، رشد جمعیت تهران زیر یک درصد است و این ادعا که تهران با افزایش شدید جمعیت روبرو است، واقعیت ندارد.
وی ادامه داد: وقتی از توسعه تهران صحبت می کنیم، منظور توسعه جغرافیایی نیست؛ در تدوین طرح جامع شهر تهران، نه تنها مساحت شهر افزایش نیافت بلکه حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آن کم شده، در حالی که بسیاری از شهرهای دیگر در شورای عالی شهرسازی و معماری به دنبال افزایش سطح شهر خود هستند. این تصمیم بهمنظور جلوگیری از گسترش جغرافیایی تهران اتخاذ شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهرادن با اشاره به رشد جمعیت شهرهای پیرامونی تهران خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت عمدتاً در شهرهای اطراف تهران رخ داده است؛ شهرهایی که برخی از آنها طی سالهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد جمعیت داشتهاند و به تدریج گسترش یافته و به تهران چسبیدهاند؛ این در حالی است که تهران حریم دارد و ما بهشدت با حذف حریم تهران مخالفت کردیم، چراکه شهری مانند تهران بدون حریم عملاً قابل مدیریت نیست.
چمران افزود: شهرهایی در اطراف تهران که زمانی جمعیت بسیار محدودی داشتند، امروز به شهرهایی با صدها هزار نفر جمعیت تبدیل شدهاند و حتی به سطح شهرستان رسیدهاند. اگر این مناطق از ابتدا تحت مدیریت تهران بودند، قطعاً رشد آنها کنترلشدهتر و مشابه مناطق شهری تهران بود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران و بازگشت برخی مدیران به مسئولیتهای قبلی خود، اظهار کرد: در انتصابات، شورا دخالت اجرایی نمیکند و این پرسش باید از مدیرانی که تصمیمگیر بودهاند، پرسیده شود. با این حال شورا بارها بهصورت شفاهی و کتبی تأکید کرده است که ناپایداری در مسئولیتها بهویژه در بازههای کوتاهمدت، به صلاح مدیریت شهری نیست مگر در مواردی که مشکلات جدی وجود داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: شورای اسلامی شهر همواره بر ثبات مدیریتی تأکید داشته و این موضوع بارها مطرح و در برخی موارد نیز تغییرات موقت بوده و با هدف جلوگیری از خلأ مدیریتی انجام شده است و شورا صرفاً نقش نظارتی دارد و وارد امور اجرایی نمیشود.
چمران در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه مجلس و آییننامه هیات دولت درباره شرایط احراز سمت شهرداران کلانشهرها، یادآور شد: آنچه از سوی دولت و مجلس تصویب شده، بهعنوان قانون لازمالاجراست. درباره احتمال تغییر یا اضافه شدن موارد جدید، از جمله موضوعات مرتبط با پزشکی یا مدرک، اطلاعی ندارم و اگر تصمیمی گرفته شود، از سوی هیات دولت اعلام خواهد شد.
برچسب ها :اطلاعرسانی شفاف ، تبلیغات شهری ، تحققپذیری طرحها ، شهرداری ، شورای اسلامی شهر تهران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰