برنامه مهم دولت برای متقاضیان کار

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی رواج ۲۴ به نقل از ایسنا، سامانه جستوجوی شغل با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان اواخر سال ۱۴۰۰ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهاندازی شد تا افراد جویای کار و کارفرمایان نیازمند نیروی کار بتوانند از خدمات سامانه بهرهمند شوند.
به اعتقاد کارشناسان با توجه به آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد سامانه جستوجوی شغل در توسعه کاریابیها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور اثرگذار است.
این سامانه یک فرصت مناسب برای کاهش هزینههای جست وجوی شغل و بهبود عملکرد موسسات کاریابی است و رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی را افزایش میدهد.
یکی از مزایای سامانه جستوجوی شغل این است که وقتی اطلاعات و رزومه کارجویان در سامانه بارگذاری و ثبت میشود، در صورتی که به مهارت و تخصص نیاز داشته باشند، سازمان آموزش فنی و حرفهای کارجویان را به سمت مهارت آموزی و کسب تخصص، سوق داده و بستر کار آنها را فراهم میکند.
در همین راستا سید مالک حسینی- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا از هماهنگ سازی آموزش نیروی کار با نیازهای بازار کار به عنوان یکی از برنامههای مهم دولت نام برد و گفت: در این راستا اطلاعات نیازهای واقعی بازار کار تا پایان شهریور ماه در سامانه جست وجوی شغل بارگذاری می شود.
وی از مکاتبه با استانداران سراسر کشور به منظور جمعآوری اطلاعات دقیق بازار کار خبر داد و گفت: اطلاعات دقیق درخصوص تقاضای نیروی کار در بخشهای مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی در حال جمع آوری است تا از این طریق بتوانیم به نیازهای واقعی بازار بهصورت متمرکز دسترسی داشته باشیم.
آنطور که معاون اشتغال وزارت کار گفته این سامانه به عنوان یک سکوی جامع، تمامی اطلاعات مربوط به تقاضای نیروی کار در حوزههای مختلف را جمعآوری و منتشر میکند و به بازیگران حوزه جذب نیروی کار کمک میکند تا نیازمندی های بازار کار و نیروی متخصص را شناسایی کنند.
وی پیشتر از اصلاح سامانههای وزارت کار خبر داده و گفته بود: به ایجاد سامانههای جدید اعتقاد نداریم و معتقدیم که ایجاد سامانههای متعدد مردم را به دردسر مضاعف میاندازد.
در حال حاضر، وزارت کار مصمم است با توجه به وضعیت به روز اشتغال افراد، خلأهایی که در این زمینه وجود دارد برطرف و اطلاعات دقیقتری از بازار واقعی کار و افراد شاغل به دست آورد.
سامانه جستوجوی شغل امکان برنامهریزی دقیق برای آموزش نیروی کار را بر اساس نیاز واقعی بازار فراهم میکند.
با ایجاد این سامانه علاوه بر فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغلی توسط جویندگان کار، کارفرمایان نیز فرصتهای شغلی موردنظر خود را به طول رایگان در سامانه بارگذاری و نیروی کار ماهر و مورد نیازشان را تامین میکنند.
درحال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کاریابی مجازی و فیزیکی در سراسر کشور به این سامانه متصل هستند و خدمات خود را به کارجویان و کارفرمایان ارائه میکنند.
به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار کار، با توجه به کمبود نیروی کار در برخی مجموعهها از جمله شهرکهای صنعتی، راهاندازی سامانه جستوجوی شغل اقدام موثری در جهت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاههای اقتصادی خواهد بود و موجب شفافیت در بازار کار، تسریع در دسترسی کارفرمایان به نیروی کار مورد نیاز، کاهش نرخ بیکاری و کاهش هزینه جست وجوی شغل خواهد شد.
افراد متقاضی کار که از مهارت خاصی برخوردارند، میتوانند در سامانه جستوجوی شغل نامنویسی کرده و فرصتهای شغلی موجود را بررسی و در صورت تایید کارفرما مراحل مصاحبه و پذیرش را دنبال کنند، کارفرمایانی هم که به دنبال جذب نیروی کار ماهر در بخشهای مختلف هستند با ثبت نام در سامانه رزومههای مختلف را مشاهده خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، کلیه کارفرمایان و جویندگان کار با مراجعه به نشانی https:/shoghl.mcls.gov.ir میتوانند از مزایا و خدمات سامانه استفاده کنن
برچسب ها :بازار کار ، تقاضای کار ، وزارت کار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰